Tuesday, September 1, 2009

From Myanmar With Love

Bangun pagi. Gosok-gosok mata sikit. Tengok dah cerah dah. Masuk kali ini sepanjang aku puasa tahun ini baru 2 kali aku sahur waktu afdal yakni 5 pagi ke atas.

Tengok jam, awal lagi. Sambung tidur balik.

Bangun kali kedua. Haram jadah dah lewat 10 minit untuk ke kelas. Pergi tengok bilik sebelah semua dah siap. Dulu masa kecil-kecil mak aku selalu pesan sebelum aku pergi sekolah. Dia pesan "Belajar elok-elok." Sebagai rakan yang baik, aku pun pesan kat member aku "Sign attendance untuk aku."

Lepas itu, aku tidur balik.

Bangun kali ketiga. Otak dah tepu tak boleh nak tidur dah.

Online. Baca berita sikit. Merepek-repek rakyat Malaysia sekarang ini. Tak reti nak duduk tenang-tenang. Semua nak emo-emo. Macam budak baru nak up.

Bila aku jadi PM, aku nak halalkan penjualan ganja secara berleluasa macam gula-gula Hack's. Bagi bertenang sikit rakyat Malaysia ini.

Malas aku nak heavy-heavy. Banyak lagi benda aku nak buat. Macam berangan apa yang gadis Myanmar dengan senyuman membunuh hari itu tengah buat sekarang.

3 comments:

PETAK.! said...

Hahahaha.Tidur sampai lebam.

khayrylyaxyd said...

ape cite syamim??? baru kene senyum ngan awek thai kat utopia tuh dah angau nak jadi warge thai...ngahahahah...lu tolong pesan skit kat awek thai tu jgn senyum sesuke hati....

-shak- said...

syameema begam lain cita bai.

orang tak senyum pun dia nampak senyum.