Wednesday, September 2, 2009

Singapura - Kuala Lumpur

Dulu masa zaman belum akil baligh, perjanjian aku dengan mak bapak aku satu hari sama dengan 1 ringgit.
Jadi cukup 30 hari, dapatlah 30 ringgit duit raya.

Itu zaman naik basikal GT ke hulu ke hilir. 30 ringgit memang cukup heaven dah.

Tapi ini zaman sekarang. Zaman globalisasi. Zaman inflasi. 30 ringgit mana cukup.

Aku kalau nak hisap tembakau cikai-cikai pun nak gulung pakai duit kertas warna merah bernilai 10. Kalau gulung pakai seringgit atau 5 ringgit, tak sedap. Duit kertas 2 ringgit rare. Susah juga nak dapat.
Kalau gulung pakai duit 50 yang baru tu, memang high sampai esok hari.


Jadi, dah sampai masa untuk aku revise balik perjanjian lama. Perjanjian dah lapuk. Dah merepek. Tak relevan. Macam perjanjian air Johor-Singapura. Tak masuk akal.

Aku ingat nak demand paling kurang pun 10 ringgit satu hari. Sedap sikit rasa nak puasa penuh.

4 comments:

asyraf hensem said...

ape macam dengan hari raya di kuala lumpur~
xperlu tidur x perlu sahur

-shak- said...

lu kasi datang kuala lumpur dulu ah.
duk lepak sama aborigines apa barang.

PETAK.! said...

Ahahahha.Cool.Aku pun nak demand juga ah.

shafiq said...

kapla bana hang satu hari rm10. kalau mcm dulu nasi lemak rm0.05 tak apa jugak.