Tuesday, June 1, 2010

Same Old Same Old




Semalam hujan lebat kaw-kaw punya. Dah la masa itu gua tengah sibuk tunggang langgang dengan Structural Analysis. Betul-betul mencabar azam gua. Gua tengok katil gua secara tiba-tiba bersarungkan cadar sutera emas dan bertilamkan tilam empuk dengan teknologi tulang belakang terkini yang disyorkan oleh pakar ortopedik terkemuka dan Ziana Zain.

Sekarang ini sentimen anti-Israel memang tengah membuak. Gua syak Yajid Jakpo memang tak tidur lena malam sekarang ini. Nak jalan mana-mana pun cuak-cuak saja. Takut terbongkar identiti memang mampus kena pijak ramai-ramai.


Bila dah jadi isu macam ini, gua saspek skrip lama akan berputar kembali. Bersepah-sepah la manusia nak buat tunjuk perasaan. Kelab Kedai Kopi dan Dam Aji Kampung Pisang pun taknak ketinggalan. Ramailah pula yang berkempen boikot sana boikot sini.

Gua bagi satu bulan habis lama pun. Lepas itu bersepah balik rakyat Malaysia di kedai-kedai barangan yang diboikot tadi. Orang Malaysia ini memang semangat menentangnya kurang sikit. Hangat-hangat tahi ayam. Semangat Jebat entah hilang ke mana. Yang tinggal semangat Tuah. Tunduk, akur dan patuh.


Tak setel pun isu ini kalau kita asyik buat pakai skrip lama. Jadi, kalau tak setel, why bother?

Orang bodoh saja buat benda sama berulang-ulang kali walaupun dia tahu benda itu takkan berjaya.






1 comment:

khayrylyaxyd said...

plan nak kayuh g tel aviv...byk trail sane...leh sampai gaza ikut terowong...mmg hardcore~!!nghaha