Thursday, May 27, 2010

Midnight Madness



























Pukul 3 pagi semalam.

Gua tak boleh nak tidur. Ini semua pasal tersilap langkah gua tertidur petang. Malam langsung berjaga.

Gua angkat basikal kayuh pusing Utopia Trauma. Banyak lagi lampu bilik menyala. Ada lagi kereta lalu-lalang.


Dan setelah berapa lama cuba bertahan, akhirnya gua jatuh juga ke dalam lubuk klise 'budak -budak seni fotografi' Utopia Trauma. Tangkap gambar masjid yang tiap-tiap hari cukup 5 waktu lu boleh nampak muka gua. Port gua selalu duduk belakang imam. Kot-kot imam salah baca gua boleh gua betulkan.

Betul.
Sumpah gua tak tipu.

Nak buat macam mana. Malam-malam mana ada banyak sangat benda nak tangkap. Bukan ada Liyana Jasmay sama Lisa Surihani pun. Tapi dalam hati gua berharap juga kot-kot Ponti Anak Remaja nak keluar.


Dah letih gua balik singgah bank kejap. Cucuk duit terakhir dalam bank.

Bila tengok baki bank gua, terus rasa nak tidur sampai masa duit masuk bulan depan.




1 comment:

asyraf hensem said...

macha.xbalik t,i ker?